Forum Forum studentów IV roku EiT Politechniki Śląskiej Strona Główna

Forum studentów IV roku EiT Politechniki Śląskiej

 

Laborka temat 4:
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum studentów IV roku EiT Politechniki Śląskiej Strona Główna -> Semestr 2 / Fizyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paszczak




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rudy

PostWysłany: Nie 14:02, 30 Mar 2008    Temat postu: Laborka temat 4:

Robił już ktoś sprawozdanie z laboratorium z fizy na temat: "Wrażenie barwy a widmo światła" ?? Bo są w nim do opisania 2 podpunkty, o których nie mam zielonego pojęcia:

1) Czy oko ludzkie może być pomocne w postępowaniu, którego efektem jest analiza fourierowska światła, czy też spełnia tylko rolę przyrządu do porównywania barw?
2) Opisz, na czym polega sposób wektorowego przedstawiania barwy, a na czym metoda współrzędnych trójkąta.

Wie ktoś coś o tym?? :roll:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Timon




Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:08, 30 Mar 2008    Temat postu:

mialem to samo ale ogolnie dobrze wiedziec ze cos takiego mamy opisac Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matmac




Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: inąd

PostWysłany: Nie 18:43, 30 Mar 2008    Temat postu:

Ogólnie rzecz biorąc, Paszczaku, laborki z fizy polegają na tym, że masz zrobić coś o czym nie masz zielonego pojęcia Wesoly

Według powyższego, proponowałbym, aby stworzyć jakąś grupę wsparcia tutaj na forum. Chodziłoby o to, że ktoś kto poprzednio miał ten temat, mógłby udzielić kilku rad, jak zrobić, żeby zrobić i nie spierdolić przy okazji czegoś Mruga

Nie wiem czy w wypadku kiedy student coś spali/rozwali/napromieniuje kosztami nowego sprzętu obciąża się jego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Leth




Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 41°24' N 2°10' E

PostWysłany: Nie 20:55, 30 Mar 2008    Temat postu:


matmac napisał:
Ogólnie rzecz biorąc, Paszczaku, laborki z fizy polegają na tym, że masz zrobić coś o czym nie masz zielonego pojęcia Wesoly
Dokładnie... Szczególnie dla takiej "śmietanki" jak My, czwartoterminozdawcy.


matmac napisał:

Nie wiem czy w wypadku kiedy student coś spali/rozwali/napromieniuje kosztami nowego sprzętu obciąża się jego...

Niestety tak... Wystarczy przeczytać regulamin i tam jest wyraźnie napisana wzmianka odnośnie wszelkiego rodzaju szkód... W związku z tym Twój apel jest jak najbardziej akuratny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Timon




Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:40, 30 Mar 2008    Temat postu:


Leth napisał:

matmac napisał:
Ogólnie rzecz biorąc, Paszczaku, laborki z fizy polegają na tym, że masz zrobić coś o czym nie masz zielonego pojęcia Wesoly
Dokładnie... Szczególnie dla takiej "śmietanki" jak My, czwartoterminozdawcy.


a jam o nas zupełnie inne zdanie ;> o wiesz Mruga znam osoby co zaliczył fizyke z kolokwiów a mało co wiedzą Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 21:55, 30 Mar 2008    Temat postu:

No to może powiem jak się bawić z:
Wyznaczaniem szerokości przerwy energetycznej metodą termiczną (termistor)

Głównie chodzi o to żeby badać malenie oporu przy wzroście temperatury. Najpierw podgrzewacie termistor zwiększająć eee... napiecie lub natężenie(najlepiej od razu na max'a czyli "50") prądu dokładnie nie wiem bo jestem lewy z tego. Wyniki najlepiej co 3 stopnie celcjusza spisywać bo ani się nie narobicie a wyników bedzie dużo. Następnie chłodzicie pieroństwo bez wiatraczka, dopiero potem gdy spadanie będzie topornie szło włączacie wiatraczek. Więcej powiem jak wezmę się za sprawko...
Powrót do góry
matmac




Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: inąd

PostWysłany: Pon 1:35, 31 Mar 2008    Temat postu:


Leth napisał:
Niestety tak...


Oj, to ja zaczynam uważać na to czego dotykam.. A ostatnio coś mi się tam błyskało przy zjawisku Halla :shock:

Odnośnie tego właśnie zjawiska powiem tyle, że o ile z początku rzecz wygląda kosmicznie (przynajmniej dla mnie), to po głębszym zbadaniu sprawy można dojść do wniosku, że najwięcej kłopotu sprawia rozróżnienie napięcia poprzecznego i podłużnego, oraz prądu próbki i elektromagnesu. Warto sobie to na początku rozpisać...

A co do tematu moich pierwszych laborek, czyli sprawdzania okresu połowicznego rozpadu jakiegoś tam gówna, to zebranie danych jest rzeczą, której no nie da się spierdolić, bo tylko jedna tabelka jest potrzebna z liczbami naturalnymi dodatkowo. Problemy stwarza dopiero opracowanie wyników, bo konia z rzędem temu kto rozumie ten bełkot zawarty w instrukcjach... Ja się poddałem i zmierzam na konsultacje do kolesia Wesoly
wtedy dodam coś więcej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stefan99




Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:01, 31 Mar 2008    Temat postu:

my mieliśmy już temat 6: absorbcja beta, głównie chodzi o to żeby zliczać przy pomocy licznika Geigera liczbę impulsów w danych odstępach czasu, na początku zaczynacie od 1 minuty a później zwiększacie. a wogóle na początku trzeba zmierzyć tło, czyli wyjąć materiał promieniotwórczy z tego dziadostwa (nie wiem jak to sie nazywa, ma grube ścianki Wesoly) i włączyć licznik Wesoly każdy kolejny pomiar liczby impulsów wydzielanych przez materiał poprzedzony jest włożeniem jednej foli aluminiowej, której grubość należy uprzednio zmierzyć.

Ostatnio mieliśmy temat 7, coś o załamaniu się swiatła w powietrzu...porażka z naszej strony WesolyWesoly lepiej nie pisać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paszczak




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rudy

PostWysłany: Pon 16:12, 31 Mar 2008    Temat postu:

Ja nie wiem po ch** piszecie mi co było na 6 albo na 7 laborkach, skoro mam problem z 4 tematem??!!.Wyżej pisałem że mam problem z tymi dwoma zagadnieniami:

Kod:

1) Czy oko ludzkie może być pomocne w postępowaniu, którego efektem jest analiza fourierowska światła, czy też spełnia tylko rolę przyrządu do porównywania barw?
2) Opisz, na czym polega sposób wektorowego przedstawiania barwy, a na czym metoda współrzędnych trójkąta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarcinE2




Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: K-ce

PostWysłany: Pon 18:04, 31 Mar 2008    Temat postu:

Kumpel z grupy mial te same problemy z pytaniami i popytalem ojca (uczy fizyki w liceum) on w szkole popytal i poszukal jakis ksiazek wiec wrzucam skany do pierwszego pytania:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem czy ci sie to na cos przyda, jak dla mnie czarna magia ale z tego fouriera nie mozna bylo nic innego znalezc.

Do drugiego pytania to cos na necie takiego znalazlem:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tez nie wiem czy cos ci pomoze ale zawsze cos.

Pozdrawiam.

P.S. Dobrze ze ja do tego cwiczenia nie dojde Mruga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paszczak




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rudy

PostWysłany: Pon 19:20, 31 Mar 2008    Temat postu:

Dzięki za materiały.Zaraz je sobie przejrze Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stefan99




Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:00, 01 Kwi 2008    Temat postu:


matmac napisał:
Według powyższego, proponowałbym, aby stworzyć jakąś grupę wsparcia tutaj na forum. Chodziłoby o to, że ktoś kto poprzednio miał ten temat, mógłby udzielić kilku rad, jak zrobić, żeby zrobić i nie spierdolić przy okazji czegoś Mruga


Hmm, pomyślałem że to dobry pomysł, chciałem coś napisać od siebie dla innych, no ale Paszczak mnie skutecznie zniechęcił. Pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matmac




Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: inąd

PostWysłany: Wto 1:08, 01 Kwi 2008    Temat postu:

Paszczok! Jeszcze raz będziesz zniechęcał kolegów w tak ważnych sprawach to Ci połamie prześcieradło!

A teraz do admina prośba żeby poprzenosić te posty do jakiegoś nowego tematu żeby było czysto, jasno i zajebiście Wesoly
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paszczak




Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rudy

PostWysłany: Wto 12:30, 01 Kwi 2008    Temat postu:


Stefan99 napisał:

matmac napisał:
Według powyższego, proponowałbym, aby stworzyć jakąś grupę wsparcia tutaj na forum. Chodziłoby o to, że ktoś kto poprzednio miał ten temat, mógłby udzielić kilku rad, jak zrobić, żeby zrobić i nie spierdolić przy okazji czegoś Mruga


Hmm, pomyślałem że to dobry pomysł, chciałem coś napisać od siebie dla innych, no ale Paszczak mnie skutecznie zniechęcił. Pozdro.


Nie chodziło mi żeby Cię zniechęcić , tylko chodzi mi o to , że temat postu brzmi "Laborka temat 4" . A Ty mi wyskakujesz co było na 6 i na 7.To załóż 2 osobne tematy i opisz co na nich było.Będzie bardziej przejrzyście :roll: :?


Ostatnio zmieniony przez Paszczak dnia Wto 12:31, 01 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cybercotlet




Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 16:11, 07 Kwi 2008    Temat postu:

No wiec ja mam taki problem bo z kumplem mierzylismy te kolorki i nie wiemy w jakiej jednostce to bylo moze nam ktos pomoc? Jezyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum studentów IV roku EiT Politechniki Śląskiej Strona Główna -> Semestr 2 / Fizyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin